Thursday, 19 July 2012

peringatan untuk diri sendiri :)


Jika anda tidak mampu membuat orang tersenyum, jangan membuat orang menangis.

Jika anda tidak mampu memberi manfaat kepada orang lain, jangan menghancurkan orang lain.

Jika anda tidak mampu memberi apa apa, jangan terlalu banyak meminta.

Jika anda tidak mampu menjerit kerana rasa tertekan, lebih baik diam dari berkata kata.

Jika anda tidak mampu tersenyum kepada orang lain, tersenyumlah pada diri sendiri di hadapan cermin.

" Jadilah orang yang MEMBERI tanpa mengingatnya kembali dan orang yang MENERIMA tetapi tidak melupakannya sama sekali."

KADANG KADANG dalam hidup ini :

Orang yang EGO mahu anda melihat betapa hebatnya mereka tetapi orang yang PENGASIH mahu melihat betapa perlunya rendah hati untuk anda.

Orang yang PEMARAH mahu anda melihat betapa benarnya mereka tetapi orang yang PENYABAR ingin melihat betapa perlunya ketenangan untuk anda.

Orang yang SAKIT mahu anda melihat betapa deritanya mereka tetapi orang yang SIHAT mahu melihat betapa perlunya kesabaran untuk anda.

Orang yang KAYA mahu melihat betapa bahagianya mereka tetapi orang miskin mahu melihat betapa perlunya sifat pemurah untuk anda.

Orang yang BERSEDIH mahu anda melihat betapa kecewanya mereka tetapi orang yang sedang BERGEMBIRA mahu melihat betapa perlunya ketabahan untuk anda.

Orang yang normal mahu anda melihat betapa sempurnanya hidup mereka tetapi orang yang KURANG UPAYA mahu melihat betapa perlunya anda bersyukur kepada DIA.

BERSYUKUR kerana kita masih bernafas hingga hari ini, tidak kira dalam apa jua situasi kerana setiap yang DIA beri pasti punya erti walau sukar dimengerti kerana hidup ini bukan hanya untuk berpesta dalam kegembiraan tetapi berpencak silat dengan ujian dan dugaan kehidupan. Hanya keteguhan iman mampu menjadi perisai yang teguh untuk menepis setiap serangan serangan dugaan yang datang dari pelbagai penjuru.

Sunday, 15 July 2012

one big family ♥ (part 1)


One Big Family
LQM1124 / G203

PEPIAS :)

LEM0520 / G203

sambut bday Ainon & Faiz :)

jamuan akhir sem 3 2011/2012 :)

adik2 seafield yang tersayang :)


 Lyrics
By: Maher Zain

I wonder why you and me fight each other
Don’t you see the similarities between us?
Take a minute and see yourself in the mirror
You look like me: those eyes, lips – you can’t deny

Pre-chorus:
Have you thought about
Why we look the same?
Why we feel the same?
Don’t tell me it’s by chance

Chorus:
Oh, you’re my brother
You’re my sister
We’re one big family
Oh, you’re my brother
You’re my sister
Just one big family
It doesn’t matter if you live far away from me
You feel I feel, you bleed I bleed, you cry and I cry
We sleep and dream
Sometimes we’re sad, sometimes we’re happy
You breathe I breathe
We love, walk, talk and we smile

PRE-CHORUS

CHORUS

I care about you
And I wish you could realise
There’s no difference between us two
We’re part of one family
No matter how far you are
And even if we don’t know each other
Oh, you and me, me and you, we are one

CHORUS

Lyrics & Melody: Maher Zain
Arrangement: Mustafa Ceceli & Maher Zain
Mixing: Ronny Lahti))

Friday, 6 July 2012

PENYESALANKAH INI??

Bismillahirahmaanirrahim.......

sebenarnya, xde apa yang penting pn yg nak dikongsi.,.
aku cuma keliru...
keliru dengan ap yang aku inginkan..
dan..
apa yang aku mahukan...

eh??

lain ke dua2 tu?

hmm.,
ntahlah.....
aku keliru sangat2..

x payah baca la post ni,. buang masa korang je....
tapi..
jari jemari aku masih lagi nak menari2 kat keypad ni..
ntah apa yg mendorang pn aku x tau..

hm,,,mmm,,,

nk dipendekkan cerita..
aku kecewa ngan diriku sendiri..
sebab..
x dapat nk pikul tanggungjawab dengan sepenuhnya..
aku gagal, dan aku malu ngan diriku sendiri..
rasa kesal pn ada...

padahal,. kerja yang diberi boleh dikatakan mudah (bagi yg dah biasalah kan). 
tapi bg org yg macam aku ni,. xde pengalaman, yg mengajar pn cam nak xnak je tlong..
haish!

x faham btul lah manusia..
kata kawan,. tp bukan kawan namanya kalau ketepikan kawan semata-mata sebab kita berdua x rapat.

KESAL! !